Spiritueel Magazine VolleMaanKalender.nl
Je leest nu...
Voordelen magnesiumbad: dit zijn ze
0
Health & happiness

Voordelen magnesiumbad: dit zijn ze

Voordelen magnesiumbad: dit zijn ze

Een magnesiumbad kent veel voordelen, zoals ontspanning en een verlichting van (spier)pijn. Lees hier over de werking van magnesium en een magnesiumbad!

Gratis healings en meditaties beluisteren? Abonneer je dan op het VolleMaanKalender YouTube-kanaal!

Wat is magnesium?

Magnesium is een (essentieel) mineraal dat nodig is in je lichaam. Het reguleert namelijk een heleboel dingen. Daarnaast is het ook nodig voor de vorming van bot en spieren.

Je haalt magnesium uit je voeding (en eventueel uit supplementen), zoals groene bladgroenten, allerlei soorten noten, avocado’s en meer.

Daarnaast is een makkelijke (en vooral ontspannende!) manier om het magnesiumgehalte in je lichaam te verhogen thuis een magnesiumbad te nemen. Denk aan je badkamer als wellness, met kaarslicht en fijne muziek op de achtergrond. Naast je bad staat een grote fles koud water (het is echt belangrijk om te blijven hydrateren) en over de radiator hangt je badjas al warm te worden voor als je uit bad stapt. Klinkt goed, toch?

Wat is de werking van een magnesiumbad?

Een magnesiumbad is onder andere goed voor…

  • Ontspanning: Magnesium heeft een kalmerend effect op je zenuwstelsel, wat je kan helpen ontspannen en tot rust komen na een lange, intense of stressvolle dag.
  • Verminderen van stress: Jezelf onderdompelen in een magnesiumbad kan helpen om stress te verminderen en een gevoel van welzijn te vergroten.
  • Verlichting van pijn. Magnesium heeft ontstekingsremmende eigenschappen en helpt spierpijn te verlichten.
  • Verbetering van slaap. Magnesium kan je nachtrust verbeteren en je helpen om sneller in slaap te vallen.
  • Gezondheid van je huid. Magnesium kan helpen om je huid te verzachten en te voeden.

Wat heb je nodig voor een magnesiumbad?

Om een magnesiumbad te nemen, heb je een aantal dingen nodig. Je hebt in ieder geval Epsom zout nodig, want hiermee vul je het bad. Epsom zout is een soort magnesiumsulfaat. Dat betekent dat ze een goede bron van magnesium zijn. Natuurlijk heb je ook een bad nodig. Heb je geen bad, dan is een voetenbadje een prima alternatief. Laat het bad volstormen met warm water. Dit helpt je spieren te spannen en zorgt voor een betere opname van het magnesium. Daarnaast wil je liever ook niet in een koud bad stappen, toch? (tenzij je Wim Hofman bent) Optioneel kun je nog andere ingrediënten aan je bad toevoegen, zoals etherische lavendel olie of etherische kamille olie. Dit zal het rustgevende effect vergroten en alles zal heerlijk ruiken.

Zorg dat je minimaal 20 minuten in het magnesiumbad zit. Dit geeft jouw lichaam de kans om alles op te nemen. Na het bad moet je wel even afspoelen, zodat je alle overtollige zout van je lichaam wast. Stap daarna in je badjas en geniet van dit heerlijke gevoel!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.